El rifle cronofogràfic de Marey és un dels nombrosos antecents al cinema. A partir del s.XIX va nèixer un interé
s per passar de la instantànea fotogràfica a la sequencialització i descomposició del moviment, per això es van crear un seguits d'artefactes i sistemes que restituien el moviment,basats en el fenòmen de la pesistència retiniana, és a dir, la continuitat de la percepció registrada per la retina després de cessar l'estímul que l'ha provocat.El Fenaquitoscopi de Antoine Plateau desde 1829, el Zootrop de Claudet fins el 1860, el Praxinoscopi de Reynaud l'any 1877, entre d'altres,
són intents ens remeten als antecedents de la cinematografía.
EXEMPLE DE FENAQUITOSCOPI
ZOOTROP
PRAXINOSCOPI
Els primers treballs que van analitzar el moviment es deuen a Edweard Muybridge a partir de l'estudi del galop d'un cavall (1878), utilitzava càmeres instalades en fila i l'obturador s'accionava per uns cables que trencava el cavall al passar.
Animat per la experiència fotogràfica de Muybridge, Marey va decidí seguir la investigació , però en comptes de obtenir diversos fotogrames consecutius, va procurar obtenir en un clixé el desenvolupament del moviment. Per això, va idear la manera de treure varies imatges de un mateix model en diverses postures, situant al model sobre un fons completament negre i disparant la màquina a intervals regulars, per tal de que el desenvolupament del moviment del model es gravés en una sola placa. La invensió del fusil Cronofotogràfic es data l’any 1882 que permetia treure dotze instanàneas en un segon, cada una amb una exposició de 1/720 de segon.
Tan Muybridge, que va adaptar les seves fotografies al zootrop, com Marey, realitzador de fotos en película continua que després es projectava, van prefigurar el cinematógraf presentat per els germans Lumière l’any 1895.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada